Ušetřete až 50 % z běžné ceny pojištění za pouhé 2 minuty! Vyzkoušejte naši nezávaznou on-line kalkulačku!
Spočítat povinné ručeníNaposledy aktualizováno: Listopad 2024 | Autor: Nikola Engelmann
Limit pojistěného plnění | 50 - 250 mil. Kč |
Asistenční služba | ano |
Pojištění skel | ano |
Úrazové pojištění | ano |
Pojištění zavazadel: | ano |
Živelní pojištění: | ano |
Pojištění poškození vozidla zvířetem | ano |
Direct nabízí individuální povinné ručení, které si mohou klienti nastavit podle svých potřeb i finančních možností. Dostupné jsou tak pojistné limity od 50 do 250 milionů Kč. Pojištění standardně kryje škody na majetku, zdraví i ušlém zisku třetích osob. Platné je přitom nejen na území ČR, ale i Evropy a Turecka – nepatří sem Bělorusko a Rusko.
Pojištění si lze jednoduše spočítat prostřednictvím online kalkulačky, kdy buď zadáte SPZ vozidla, nebo potřebné údaje vložíte ručně. Následně vám pojišťovna nabídne konkrétní povinné ručení, které si můžete i kompletně sjednat online.
Pojistná smlouva je následně platná ihned po zaplacení první splátky pojistného – platnost povinného ručení přesně na hodinu je uvedená v pojistné smlouvě.
Po uzavření smlouvy online vám pojišťovna přepošle zelenou kartu s měsíční platností na váš e-mail. Dočasnou kartu s VIN dostanete i v případě, že zatím nedisponujete SPZ. Až po uhrazení první platby pojistného vám pojišťovna zašle zelenou kartu s roční platností. Zvolit lze také sjednání přes telefon.
U Direct je možné pojistit všechna běžná vozidla. Podobně jako u ostatních pojišťoven je povinné ručení dostupné pro osobní vozidla, užitkové vozy do 3,5 tuny, nákladní vozidla, motocykly, přívěsy a návěsy, autobusy, traktory, pracovní stroje či speciální vozidla – mezi ně se řadí například obytné vozy nebo sanitní vozidla.
U Direct pojišťovny je možné sjednat i povinné ručení elektrokoloběžek, která splňují podle zákona parametry pro sjednání pojištění.
I přesto, že je Direct pojišťovna v porovnání s většinou konkurence podstatně menší, nabízí širokou škálu připojištění. Ty je možné různě kombinovat i s havarijním pojištěním.
Za menší poplatek je možné připojistit garanci ceny pojištění až na 3 roky. V praxi se tak cena pojistného nezmění po dobu tří let, a to bez ohledu na vývoj cen pojištění či změnu poměru vašich bonusů a malusů.
Ke snížení ceny může dojít pouze v případě, že zaviníte nehodu pod vlivem alkoholu, drog či během trestné činnosti.
Pojištění se vztahuje na všechna skla, která slouží k výhledu z vozidla – patří sem čelní sklo, boční skla, střešní sklo, zadní sklo či skla zrcátek. Kryté jsou i části spojené se sklem, bez nichž by nebylo možné sklo správně či kompletně vyměnit.
Volit lze hned z několika limitů. Pro platnost pojištění je nutné, aby bylo vozidlo prohlédnuto technikem pojišťovny.
Připojištění částečně zastupuje klasické havarijní pojištění, přičemž nabízí krytí případných škod u nehod, které nezaviníte. Pojišťovna tak převezme veškerou odpovědnost na sebe a vyřídí vše, co byste jinak museli řešit s pojišťovnou viníka.
Pro jeho platnost je nutné splnit hned tři podmínky. První z nich je fakt, že škodu musí způsobit druhé vozidlo a musí se jednat o škodu, kterou kryje viníkovo povinné ručení.
Osobu, která škodu způsobila musí být možné identifikovat. Zároveň je nutné dopravní nehodu neprodleně nahlásit policii – v případech, kdy není nutné policii volat, stačí vyplnit záznam o dopravní nehodě. Pojišťovna vám může následně vyplatit 100% náhradu škody na vašem vozidle a poskytne vám také náhradní vozidlo.
Funguje na podobném principu jako klasické úrazové pojištění. Pojistit přitom lze pouze řidiče, nebo řidiče a ostatní cestující. Kryty jsou trvalé následky i smrt způsobená úrazem. Pokud se někdo v pojištěném vozidle zraní, bude mu v případě trvalých následků vyplacena částka podle oceňovací tabulky.
Pojistné plnění je možné až po ustálení následků, a to po jednom až 3 letech od úrazu. Po roce vám pojišťovna může vyplatit zálohu. S pojištěním jsou spojené i výluky, kam patří například úrazy způsobené nepřipoutaným osobám či při jízdě mimo pozemní komunikace.
Opravdu výhodným připojištěním je nepochybně pojištění smrti obou rodičů. To kryje případy, kdy v pojištěném vozidle zemřou oba rodiče – jedním z nich musí být pojištěný. Nezaopatřeným dětem tak bude vyplacena částka, která je předem stanovena v pojistné smlouvě. Pojištění je dostupné i pro samoživitele či osoby, jimž bylo dítě svěřeno do péče.
Pojištění kryje případy, kdy dojde k odcizení či poškození zavazadel nebo dětských sedaček. Za zavazadla může být považováno i sportovní vybavení. Pojištění je platné pouze v případě, že jsou věci v automobilu uzamčeny – případně musí být uzavřen i střešní box či nosič.
Pojišťovna navíc zhodnotí to, zda mohl zloděj uložené věci vidět – to neplatí u autosedaček. Podmínkou je též spoluúčast ve výši 500 Kč. Klienti si musí dát pozor také na nehlídaná parkoviště a ostatní místa, kdy není možné pojištění uplatnit, pokud ke krádeži došlo mezi 22 a 6 hodinou.
Připojištění | Cena za rok (Kč) |
Garance ceny pojištění na 3 roky | 269 |
Pojištění skel | 690 |
Pojištění nezaviněné bouračky | 365 |
Úrazové pojištění řidiče a cestujících | 100 |
Pojištění smrti obou rodičů ve vozidle | 500 |
Pojištění dětských sedaček a zavazadel | 250 |
Direct pojišťovna nabízí v rámci povinného ručení hned čtyři balíčky asistenčních služeb, a to konkrétně balíčky S, M, L a XL. U všech z nich přitom stačí pouze zavolat na linku 291 291 291 a oznámit uživatelské podpoře váš problém. Asistence je vždy poskytována do předem stanovených limitů.
Cena služeb by vám přitom měla být vždy sdělena dopředu. Asistenční služby jsou dostupné 24/7. V rámci všech balíčků je možné využít i právnické poradenství.
Pokud cena služeb překročí váš sjednaný limit, můžete se rozhodnout, zda částku doplatíte ze svého, nebo služby nevyužijete. Většina balíčků kryje nehody, drobné závady či poruchy.
Právě rozdíl mezi posledními dvěma je při výběru vhodného balíčku důležitý. Mezi drobné závady patří například defekt pneumatiky, nedostatek paliva, vybití baterie a ztráta či zabouchnutí klíčů.
Naopak za poruchu je považována jakákoliv situace, kdy je vozidlo nepojízdné kvůli mechanické či elektrické závadě. Asistenční služby se dělí i podle toho, kde se v danou chvíli nacházíte. Poskytovány jsou tak nejen na území ČR, ale i Evropy.
V zahraničí můžete využít mnohem širší škálu služeb, včetně odtahu vozidla či přívěsného a obytného vozu, opravu vozidla, dopravy náhradního řidiče, proplacení nákladů či úschovu vozidla.
V případě repatriace bude nepojízdné vozidlo převezeno ze zahraničí do místa bydliště majitele – služba se vždy řídí předem sjednaným limitem, přičemž je třeba brát v úvahu i cenu mýta. Direct navíc nabízí i možnost využití tří terapií v případě, že se klient stane účastníkem vážné dopravní nehody.
Území | Asistenční služba | Balíček | |||
S | M | L | XL | ||
ČR | Nehoda | Ano | Ano | Ano | Ano |
Drobná závada | Ano | Ano | Ano | Ano | |
Porucha | Ne | Ano | Ano | Ano | |
Příjezd a práce mechanika | Max. 3 000 Kč | Max. 5 000 Kč | Max. 10 000 Kč | Neomezeně | |
Odtah | Do nejbližšího servisu (s limitem) | Kamkoliv, pokud není možné vozidlo opravit (s limitem) | Kamkoliv, pokud není možné vozidlo opravit (s limitem) | Kamkoliv v ČR, pokud není možné vozidlo opravit | |
Náhradní doprava/ubytování/auto | Ne | Max. 5 000 Kč | Max. 10 000 Kč | Náhradní doprava (neomezeně, ubytování (max. 5 nocí), náhradní automobil (max. 10 dnů) | |
Proplacení nařízeného odtahu | Ne | Max. 5 000 Kč | Max. 10 000 Kč | Neomezeně | |
Úschova vozidla | Ne | Ne | Max. 10 000 Kč | Max. 50 000 Kč | |
Evropa | Příjezd a práce mechanika | Max. 6 000 Kč | Max. 15 000 Kč | Max. 30 000 Kč | Neomezeně |
Odtah | Do nejbližšího servisu | Do nejbližšího servisu | Do nejbližšího autorizovaného servisu | Kamkoliv, pokud není možné vozidlo opravit | |
Repatriace vozidla | 6 000 Kč | 15 000 Kč (+ mýto) | 30 000 Kč (+ mýto) | Neomezeně | |
Proplacení nákladů na sešrotování vozidla | Ne | Max. 3 000 Kč | Max. 3 000 Kč | Max. 10 000 Kč | |
Doprava náhradního řidiče | Ne | Ano | Ano | Ano | |
Oprava vozidla | Ne | Max. 15 000 Kč | Max. 30 000 Kč | Max. 50 000 Kč | |
Náhradní doprava/ubytování/auto | Náhradní doprava nebo ubytování max. 6 000 Kč | Náhradní doprava nebo ubytování (max. 15 000 Kč), náhradní automobil (max. 3 dny) | Náhradní doprava nebo ubytování (max. 30 000 Kč), náhradní automobil (max. 5 dnů) | Náhradní doprava (neomezeně, ubytování (max. 5 nocí), náhradní automobil (max. 10 dnů) | |
Odtah vozíku nebo obytného přívěsu | Ne | Ano | Ano | Ano | |
Proplacení nařízeného odtahu | Ne | Max. 15 000 Kč | Max. 30 000 Kč | Neomezeně | |
Úschova vozidla | Ne | Max. 15 000 Kč | Max. 30 000 Kč | Max. 50 000 Kč |
Direct pojišťovna prozatím stále využívá systém bonusů a malusů. Celkem je tak možné dosáhnout až na 53% bonusu a snížit s jeho pomocí cenu povinného ručení. Výši bonusu si můžete zkontrolovat přímo online kalkulačce dostupné na webu pojišťovny, nebo se spojit s jedním z jejích pojišťovacích specialistů. Při sjednání havarijního pojištění je navíc možné dosáhnout na slevu 25 % u připojištění skel.
K dispozici je moderní mobilní aplikace, kterou lze stáhnout jak na Google Play, tak i Apple Store. Jejím prostřednictvím můžete spravovat veškeré pojistné smlouvy, které je možné i v případě potřeby rušit. Samozřejmostí je také přehled veškerých plateb, díky čemuž víte, že je pojistné včas a řádně uhrazeno. Aplikaci lze využít i pro online či offline zobrazení zelené karty či nafocení automobilu pro potřeby havarijního pojištění.
Dostupné je i jednoduché nahlášení škody či využití asistenčních služeb, jejichž přehled si můžete na pár kliků zobrazit. Registrace je možná i bez aktivní pojistné smlouvy. Stačí stáhnout aplikaci a zaregistrovat se prostřednictvím telefonního čísla a e-mailu. Po přihlášení je možné sjednat zcela nové pojištění.
Správa pojištění je u Direct pojišťovny dostupná i prostřednictvím klientské zóny. K ní se klient dostane jednoduše prostřednictvím webových stránek. Zóna však nefunguje na principu osobního účtu, ale pouze jako online rozcestník, v němž si vyberete úkon, který chcete provést. Jednoduše si tak můžete sjednávat, upravovat nebo ukončovat jednotlivá pojištění. Na pár kliků též nahlásíte případnou škodu nebo získáte potřebné dokumenty.
Direct pojišťovnu je možné kontaktovat pouze prostřednictvím infolinky či e-mailu. Možné je také odeslání dopisu či dokumentů přímo na adresu pojišťovny.
Kontakty | |
Adresa | Direct pojišťovna, a.s., Nové sady 996/25, 602 00 Brno |
Infolinka | 221 221 221 |
info@direct.cz |
O Direct v kostce
Direct pojišťovna se řadí mezi jedny z nejmladších na trhu. Svoji historii začala psát teprve v roce 2007. V roce 2012 však ukončila své působení a převzala ji nová mateřská společnost. Na trh se znovu vrátila až v roce 2015, kdy představila novou koncepci, podle níž se chtěla stát moderní a digitální pojišťovnou.
Právě proto přistoupila v roce 2022 k radikálnímu kroku a rozhodla se uzavřít všechny své pobočky a začala poskytovat veškeré dostupné produkty kompletně online. I to je jedním z důvodů, proč se jí za tak krátkou dobu podařilo získat více než 400 000 klientů.
Když jsem v roce 2016 propadla kouzlu copywritingu, ani ve snu by mě nenapadlo, kam mě to zavede. Finance a investování mě vždycky bavily, a psaní o nich mě zcela pohltilo. Slabost mám ale i pro technologie, s nimiž mohu pokaždé objevovat něco nového. Během let jsem tak měla možnost spolupracovat na celé řadě projektů, které se točily kolem peněz, investování či nových technologických řešení v různých odvětvích.
Napište své zkušenosti s pojištěním od Direct a zapojte se do diskuse. Pomůžete tak ostatním návštěvníkům při výběru půjčky.
Direct pojišťovna, a.s.
Nové sady 996/25
Brno
602 00
Telefon: +420 221 221 221
E-mail: info@direct.cz
WWW: www.direct.cz