Ušetřete až 50 % z běžné ceny pojištění za pouhé 2 minuty! Vyzkoušejte naši nezávaznou on-line kalkulačku!
Spočítat havarijní pojištěníNaposledy aktualizováno: Leden 2025 | Autor: Nikola Engelmann
Havarijní pojištění od Direct přináší řadu benefitů, a to zejména pro majitele novějších automobilů se stářím do 5 let. Takový klienti se mohou těšit na automatické zlevňování pojistného a garanci ceny vozidla u jeho totálního poškození či odcizení.
Pojištění je možné nastavit zcela individuálně a kombinovat ho s celou řadou připojištění. V případě potřeby je dostupné náhradní auto zdarma, a to i při rutinním servisu vozidla.
Havarijní pojištění pokrývá širokou škálu rizik včetně přírodních nebezpečí, střetu a poškození zvířaty, odcizení, vandalismu a dopravních nehod. Pokud dojde k pojistné události stačí nafotit vozidlo prostřednictvím aplikace v mobilním telefonu.
Pojištění se standardně sjednává na dobu neurčitou, ale je možné jej sjednat i na dobu určitou s minimální dobou trvání 15 dní.
Asistenční služba | ano |
Pojištění skel | ano |
Úrazové pojištění | ano |
Pojištění zavazadel: | ano |
Živelní pojištění: | ano |
Pojištění proti vandalismu | ano |
Pojištění poškození vozidla zvířetem | ano |
Pojišťovna nabízí dvě varianty havarijního pojištění. Základním pilířem nabídky je možnost sestavení vlastního havarijního pojištění přímo na míru.
Volit tak lze z různých krytí, včetně dopravní nehody, střet a poškození zvířaty, přírodní nebezpečí či odcizení a vandalismu – všechny si rozebereme podrobně níže.
Druhou možností je Havarijko na kupní cenu, které je dostupné pro vozidla mladší pěti let a počtem najetých kilometrů pod 150 000. V tomto případě je pojištění sjednáno na plnou hodnotu vozidla v době sjednání pojištění.
Pokud tedy dojde k totální škodě nebo odcizení vozidla do tří let od sjednání smlouvy, klientovi bude vyplacena částka odpovídající kupní ceně vozidla (u nového vozidla) nebo částka odpovídající hodnotě vozidla při sjednání pojištění (u ojetého vozidla).
Dopravní nehoda je pojišťovnou definována jako náhodná událost, při které dochází k poškození nebo zničení pojištěných objektů nebo jejich částí v důsledku působení vnějších sil, jako jsou střety, nárazy nebo pády vozidla.
Za dopravní nehodu se však nepovažuje střet se zvířaty, odcizení a vandalismus, ani přírodní nebezpečí.
Střet se zvířaty je náhodná událost, kdy vozidlo narazí do zvířete. Klienti mají přitom povinnost nehodu ihned nahlásit policii, v opačném případě není možné škodu proplatit.
Poškození zvířaty je hrazeno i na stojícím vozidle. Pojištění tedy zahrnuje i poničení vnější karoserie či části motorového prostoru, jako jsou kabely, brzdová soustava nebo odhlučnění.
Odcizení se týká situace, kdy je vozidlo nebo jeho část ukradena. Podmínkou však je, že pachatel musí překonat určitou formu zabezpečení.
Vandalismus je naopak definován jako úmyslné poškození vozidla nebo jeho částí. I zde je důležité škody z odcizení a vandalismu ihned nahlásit policii.
Přírodní nebezpečí zahrnuje škody způsobené požárem, výbuchem, bleskem, pádem předmětů, povodní, vichřicí a dalšími přírodními katastrofami.
Ve všech případech je škody nutné detailně zdokumentovat a předložit pojišťovně.
U Direct je možné pojistit všechna vozidla do hmotnosti 3,5 tuny. Pojištění je dostupné také pro nákladní vozidla, motocykly, přívěsy, návěsy či autobusy.
Pojistit lze i pracovní stroje, traktory či speciální stroje.
Pojišťovna nabízí řadu připojištění k havarijnímu pojištění, která poskytují rozšířenou ochranu nejen samotnému vozidlu. Klienti si tak mohou jednoduše vytvořit pojištění ušité přímo jim na míru.
Připojištění škody na sklech vozidla kryje všechna skla sloužící k výhledu z vozidla, včetně čelního, bočního, střešního a zadního skla, a také skla zrcátek.
Jsou kryty i spojené části, které jsou nezbytné pro správnou výměnu skla. Klient si může vybrat z několika limitů pokrytí. Pro platnost pojištění musí být vozidlo nejprve prohlédnuto technikem pojišťovny.
Připojištění kryje odcizení nebo poškození zavazadel a dětských sedaček, pokud jsou umístěny v uzamčeném automobilu, střešním boxu nebo na nosiči.
Sportovní vybavení je též považováno za zavazadla. Pojišťovna vždy posuzuje, zda mohl zloděj vidět uložené věci – to se nevztahuje na dětské sedačky. Pojištění však vyžaduje spoluúčast 500 Kč a neplatí na nehlídaných parkovištích a v noci mezi 22. a 6. hodinou.
Připojištění klientům zajistí, že cena pojistného zůstane stejná po dobu tří let, a to bez ohledu na změny v cenách pojištění nebo systému bonusů a malusů.
Jedinou výjimkou je situace, kdy klient zaviní nehodu pod vlivem alkoholu, drog nebo během trestné činnosti.
Připojištění poskytuje ochranu pro případ, že řidič nebo cestující utrpí úraz během jízdy. Klient si může vybrat, zda chce pojistit pouze řidiče nebo řidiče a všechny cestující.
Kryty jsou přitom trvalé následky úrazu a smrt. Pojistné plnění je vyplaceno až po ustálení následků úrazu, což může trvat až tři roky – záloha je dostupná teprve po roce.
Pojištění nekryje úrazy způsobené nepřipoutaným osobám nebo při jízdě mimo pozemní komunikace.
Připojištění poskytuje finanční podporu nezaopatřeným dětem v případě, že oba jejich rodiče zemřou během nehody v pojištěném vozidle. Jedním z rodičů musí být pojištěný.
Vyplacená částka je předem stanovena v pojistné smlouvě. Připojištění je dostupné i pro samoživitele a osoby, jimž bylo dítě svěřeno do péče.
Direct pojišťovna nabízí svým klientům komplexní asistenční služby, které jsou přizpůsobené různým potřebám a situacím. Služby jsou jako u většiny pojišťoven dostupné 24/7.
K dispozici jsou hned čtyři balíčky asistenčních služeb S, M, L a XL, které se liší rozsahem poskytovaných služeb a finančními limity.
Území | Asistenční služba | Balíček | |||
S | M | L | XL | ||
ČR | Nehoda | Ano | Ano | Ano | Ano |
Drobná závada | Ano | Ano | Ano | Ano | |
Porucha | Ne | Ano | Ano | Ano | |
Příjezd a práce mechanika | Max. 3 000 Kč | Max. 5 000 Kč | Max. 10 000 Kč | Neomezeně | |
Odtah | Do nejbližšího servisu (s limitem) | Kamkoliv, pokud není možné vozidlo opravit (s limitem) | Kamkoliv, pokud není možné vozidlo opravit (s limitem) | Kamkoliv v ČR, pokud není možné vozidlo opravit | |
Náhradní doprava/ubytování/auto | Ne | Max. 5 000 Kč | Max. 10 000 Kč | Náhradní doprava (neomezeně, ubytování (max. 5 nocí), náhradní automobil (max. 10 dnů) | |
Proplacení nařízeného odtahu | Ne | Max. 5 000 Kč | Max. 10 000 Kč | Neomezeně | |
Úschova vozidla | Ne | Ne | Max. 10 000 Kč | Max. 50 000 Kč | |
Evropa | Příjezd a práce mechanika | Max. 6 000 Kč | Max. 15 000 Kč | Max. 30 000 Kč | Neomezeně |
Odtah | Do nejbližšího servisu | Do nejbližšího servisu | Do nejbližšího autorizovaného servisu | Kamkoliv, pokud není možné vozidlo opravit | |
Repatriace vozidla | 6 000 Kč | 15 000 Kč (+ mýto) | 30 000 Kč (+ mýto) | Neomezeně | |
Proplacení nákladů na sešrotování vozidla | Ne | Max. 3 000 Kč | Max. 3 000 Kč | Max. 10 000 Kč | |
Doprava náhradního řidiče | Ne | Ano | Ano | Ano | |
Oprava vozidla | Ne | Max. 15 000 Kč | Max. 30 000 Kč | Max. 50 000 Kč | |
Náhradní doprava/ubytování/auto | Náhradní doprava nebo ubytování max. 6 000 Kč | Náhradní doprava nebo ubytování (max. 15 000 Kč), náhradní automobil (max. 3 dny) | Náhradní doprava nebo ubytování (max. 30 000 Kč), náhradní automobil (max. 5 dnů) | Náhradní doprava (neomezeně, ubytování (max. 5 nocí), náhradní automobil (max. 10 dnů) | |
Odtah vozíku nebo obytného přívěsu | Ne | Ano | Ano | Ano | |
Proplacení nařízeného odtahu | Ne | Max. 15 000 Kč | Max. 30 000 Kč | Neomezeně | |
Úschova vozidla | Ne | Max. 15 000 Kč | Max. 30 000 Kč | Max. 50 000 Kč |
Pojišťovna nabízí řadu bonusů a slev na havarijním pojištění. První z nich je 25 % sleva na připojištění skel. Možné je využít také bonusy, a to až do výše 53 %.
Pokud se sejdete s pojišťovacím specialistou existuje možnost, že vám nabídne slevu za věrnost či sjednání povinného ručení a havarijního pojištění zároveň.
Direct poskytuje svým klientům moderní mobilní aplikaci, kterou lze snadno stáhnout skrze Google Play i Apple Store. Uživatelé mohou následně přehledně spravovat všechny své pojistné smlouvy, včetně možnosti jejich zrušení.
Dostupná je i funkce pro sledování všech plateb, skrze kterou lze ověřit, zda je pojistné řádně uhrazeno. Velkou výhodou je nepochybně online i offline zobrazení zelené karty. V případě nehody či jiné události lze přímo přes aplikaci škodu jednoduše nahlásit a přivolat asistenční služby.
Klienti mohou pojištění spravovat prostřednictvím klientské zóny na webových stránkách pojišťovny. Na rozdíl od tradičních klientských portálů funguje tento pouze na principu online rozcestníku.
Klienti se tak mohou vybrat konkrétní úkon, který chtějí provést, aniž by se museli přihlásit do osobního účtu. Kromě správy pojištění je možné také jednoduché nahlášení pojistné škody.
Direct nabízí jako většina pojišťoven hned několik způsobů, jak se s ní mohou klienti spojit. Samozřejmostí je infolinka dostupná během pracovních dní či linka určená pro asistenční služby – ta je dostupná nonstop.
Zvolit lze i e-mail či poštovní korespondenci směřovanou přímo na adresu pojišťovny.
Kontakty | |
Infolinka (po–pá, 8:00–18:00) | 221 221 221 |
Asistenční služby | 291 291 291 |
info@direct.cz | |
Adresa | Direct pojišťovna, a.s., Nové sady 996/25, 602 00 Brno |
O Direct v kostce
Direct pojišťovna je relativně mladým hráčem na trhu, jehož historie se začala psát teprve v roce 2007. Po několika letech působení a následném převzetí novou mateřskou společností v roce 2012 se pojišťovna vrátila v plné síle až v roce 2015. Od té doby se snaží nabízet moderní služby, které jsou poskytovány výhradně digitálně. Právě tímto přístupem se jí podařilo přilákat víc než 400 000 klientů.
Když jsem v roce 2016 propadla kouzlu copywritingu, ani ve snu by mě nenapadlo, kam mě to zavede. Finance a investování mě vždycky bavily, a psaní o nich mě zcela pohltilo. Slabost mám ale i pro technologie, s nimiž mohu pokaždé objevovat něco nového. Během let jsem tak měla možnost spolupracovat na celé řadě projektů, které se točily kolem peněz, investování či nových technologických řešení v různých odvětvích.
Napište své zkušenosti s pojištěním od Direct a zapojte se do diskuse. Pomůžete tak ostatním návštěvníkům při výběru pojištění.
Direct pojišťovna, a.s.
Nové sady 996/25
Brno
602 00
Telefon: +420 221 221 221
E-mail: info@direct.cz
WWW: direct.cz